Home > Politiko > Akcja „Lasek”

Akcja „Lasek”

October 10th, 2010 Leave a comment Go to comments

Nigdy nie wyciągnąłem fajfusa na scenie. Ani ja, ani nikt z mojego zespołu. Mieliśmy za to raz na koncercie sztuczną żyrafę wyposażoną w potężny dyspenser bitej śmietany. Pod żyrafą ukryliśmy petardę. Tak świętowaliśmy 4 lipca 1967 r. Ktoś machnął flagą, ktoś odpalił petardę, od której żyrafie pękła dupa, ktoś nacisnął guzik i żyrafa obsrała całą scenę bitą śmietaną.
Frank Zappa w wywiadzie dla „Playboya”, 1993 r.

Są wydarzenia, które po prostu trzeba zobaczyć. Są akcje, na których trzeba być. Grupa blogerów z Salonu24 postanowiła uczcić półrocznicę Zamachu Smoleńskiego w sposób głęboko metaforyczny: przynosząc pod pałac drzewka w doniczkach symbolizujące las smoleński, który, jak las Birnam do Makbeta, przychodzi do prezydenta Komorowskiego, wieszcząc mu zgon? utratę władzy? — w każdym razie nic miłego. Blogerzy z drzewek chcą ułożyć „krzyż/pomnik, ten którego nam się odmawia”. Następnie planują wypuścić w niebo biało-czerwone baloniki, symbolizujące dusze poległych w Zamachu. Będą recytować „Makbeta”. Z komórek odegrają dźwięk „przerażającej syreny smoleńskiej” (to najwyraźniej jakiś odgłos ze słynnego filmu 1:24).

No, coś takiego muszę zobaczyć na żywo!

Jestem na miejscu za piętnaście czwarta. Nie widać baloników ani drzewek. Tuż przed czwartą widzę pierwszy balonik. To zapewne jakiś troll od nas (MRW?).

 

Mijają kolejne minuty. Zaczynam się obawiać, że Salonowcy odwołali akcję. Na Blipie ktoś donosi, że demonstracja przełożona na osiemnastą. Zimno mi! Wtem…

 

…po drugiej stronie Krakowskiego Przedmieścia niewielka grupa zaczyna ustawiać doniczki. Być może jest wśród nich słynny spiskolog El Ohido Siluro, który na Facebookowej stronie akcji napisał:

Będę!!! Przyniosę sporą choineczkę w doniczce. Drzewko jest ładnie zasuszone i wygląda dokładnie tak samo jak drzewa smoleńskie z 10 kwietnia. Zastanawiam się nad wprowadzeniem pewnych modyfikacji (złamaniem drzewka?). Wtedy pod nim położyć można będzie atrapę „uciętego skrzydła” z kilkoma naszkicowanymi, ważnymi słowami…

Szybko nadchodzi Straż Miejska. Po standardowej wymianie zdań z cyklu „Państwo są Polakami” Salonowcy zabierają swoje drzewka i przenoszą je na właściwą stronę Krakowskiego Przedmieścia. Najwyraźniej na wschodniej stronie ulicy demonstrantów obejmuje niepisany immunitet, bo tam niezaczepiani przez strażników ponownie ustawiają doniczki na ziemi.

 

Atmosfera siada. Pod Pałac z okazji półrocznicy przyszło trochę ludzi, Salonowcy nie mają gdzie ustawić symbolicznego lasu smoleńskiego w kształcie krzyża — poza tym ktoś ułożył wcześniej konkurencyjny krzyż ze zniczy. Blogerzy podnoszą doniczki i stoją z nimi w dłoniach, jak żywy las. A właściwie rzadki lasek, zagajniczek taki.

 

Obserwuje mnie pan o twarzy niepijącego alkoholika, w bezrękawniku, z torbą termiczną na mrożonki w dłoni. Kiedy nie patrzę, zakrada się cichaczem i robi mi zdjęcie z bliskiej odległości. Uśmiecham się do niego. Podsłuchuję rozmowę Salonowców: faktycznie, wypuszczanie baloników przesunięto na szóstą.

Moherowe babcie na melodię „Niech żyje nam rezerwa” śpiewają pieśń „Oddajcie krzyż, złoczyńcy”.

Po negocjacjach z jednym z Obrońców Krzyża Salonowcy zostają dopuszczeni pod barierki. Ustawiają tam swój las. Wskutek kiepskiej organizacji doniczki lądują po obu stronach „ołtarza” składającego się ze sporego krucyfiksu, świętego obrazu i zniczy ułożonych w krzyż. W kupie robiłyby chyba większe wrażenie. Tak czy owak, przekaz jest nieczytelny. Niektóre z roślin nawet nie przypominają drzewek, nie widzę też nigdzie złamanej choineczki El Ohido Siluro. Zaczynam podejrzewać, że nie przyszedł. Gdyby był, pewnie spróbowałby stworzyć z dostępnych roślinek i rekwizytów makietę miejsca katastrofy. Z zaznaczonym zniczem autokomisem i lilią imitującą Białą Postać Imitującą Śmigło.

 

 

 

Na razie akcja wygląda na totalny niewypał. Drzewek mało i brzydkie, nikt nie recytuje „Makbeta”, nie grają syreny z komórek. W oczekiwaniu na wypuszczanie baloników zwiedzam okolicę.

 

 

W tłumie zauważam słynnego rapera Sałaciaka. Przechadza się śmiałym krokiem celebryty. Przed siedemnastą nadchodzi redaktor Sendecki z Telewizji Narodowej ze swoim sprzętem po wypasie.

 

W oczekiwaniu na osiemnastą łażę, pstrykam zdjęcia. Kilkoro fotografowanych wyciąga komórki i robi zdjęcia mnie. Jedna osoba pyta, dla jakiego medium pracuję. Podchodzi starsza pani i nawiązuje sympatyczną niezobowiązującą konwersację; pyta, co tu robię. Omal nie uderzam w szyderę, bo pani wygląda na swojaczkę, ale zamiast się ponaśmiewać, mówię, że jestem tu po raz drugi — pierwszy raz przyszedłem 11 kwietnia złożyć hołd ofiarom katastrofy. Dziś przeczytałem w Internecie, że grupa osób zamierza ułożyć krzyż z drzewek i wypuścić baloniki symbolizujące dusze zmarłych uczestników lotu. I postanowiłem przyjść z aparatem, bo szykuje się fascynujące wydarzenie w fascynującym miejscu. Moja bezstronność i odpowiedni dobór słów opłacają się, bo pani okazuje się być z lotnego patrolu Obrońców Krzyża — chwilę później stoją już z nami dwaj faceci w odblaskowych kamizelkach z napisami „Straż Obywatelska”, którzy jeszcze przed chwilą udzielali wywiadu Eugeniuszowi Sendeckiemu. Dowiaduję się od nich, że goście od drzewek i baloników wykazali się brakiem kultury, bo nie zgłosili demonstracji Obrońcom Krzyża. Rozmawiamy miło, uśmiechamy się do siebie, ale w środku trochę się boję. Po powrocie do domu zastanawiam się, dlaczego pani wydała mi się znajoma. Sprawdzam zdjęcia na Fejsie i bingo, jestem prawie pewien, że to kobieta, która psikała gazem wyznawców Latającego Potwora Spaghetti.

Dzień później stwierdzam, że to na pewno nie ta pani i że złapała mnie jakaś paranoja. Ta sama, która kazała mi rozglądać się czujnie w metrze, czy aby Obrońcy mnie nie śledzą. Cóż, kiedy zaglądasz w Otchłań.

Po piątej od strony Bristolu nadchodzą osoby z dziesiątkami biało-czerwonych baloników. Do części sznurków przywiązane są czarne kartki z nazwiskami poległych w Zamachu. Salonowicze rozdają baloniki gapiom, instruując: „wypuszczamy o szóstej”. Część przechodniów nie łapie idei, zabiera baloniki i idzie dalej. Poważnym problemem stają się falstarty, jest ich naprawdę sporo.

Niechętnie przyznaję przed sobą, że tłum ludzi z balonikami robi na mnie duże wrażenie.

 

 

O wpół do szóstej plany Salonowców zostają zagrożone przez pojawienie się wodzireja Obrońców Krzyża — pana wyposażonego w a) mikrofon bezprzewodowy oraz b) rencistę z pielgrzymkowymi megafonami na stelażu. Gość bezceremonialnie przejmuje imprezę i zaczyna ryczeć przez megafony dziwne pieśni religijne, tłum ryczy wraz z nim. Salonowcy przedzierają się do pana, zaczynają tłumaczyć zasady akcji „Lasek”, pan im odpowiada, żeby mu dali spokój, oni proszą, żeby jednak zapowiedział. My słuchamy, bo mikrofon wszystko zbiera. Pan w końcu zgadza się niechętnie, przez megafony udziela instrukcji. Niestety, coś mu się merda; zgromadzeni dowiadują się, że baloniki wypuszczamy z okazji Dnia Papieskiego, „bo to dziesiąta rocznica”. Później (lub wcześniej, nie pamiętam dokładnie, jest mi naprawdę zimno i chce mi się już trochę siusiu) pan intonuje słynny czterowiersz, ale znowu mu się merda i w efekcie słyszymy, że „Tylko pod tym znakiem, eee… tylko pod tym znakiem, eee… Polska jest Polską, a Polak Polakiem”. Tłum popada w konfuzję, powtarza niemrawo.

Za pięć szósta zaczynają bić dzwony w kościele. Wodzirej każe puszczać baloniki, dodając: „Nieważne, która jest. Dzwony biją, znaczy szósta. Zegar katolicki jest najbardziej nowoczesny”.

Poszły! Niesamowity widok.

 

 

 

Tags: ,
  1. October 12th, 2010 at 11:30 | #1

    bart :

    Oprócz paru dziwaków, np. tego sobowtóra Dwighta Schrute czy ubranego w płaszcz z dermy milczącego posiadacza odstających worów pod oczami oni wyglądają całkiem JAK MY!

    Eee, dałbym się nabrać, gdybym nie oglądał fotorelacji w prawicowej blogosferze:

    http://www.blogpress.pl/node/5987

  2. October 12th, 2010 at 11:41 | #2

    wo :

    Eee, dałbym się nabrać, gdybym nie oglądał fotorelacji w prawicowej blogosferze:

    Tej, ale ja o Salonowcach mówię.

  3. Adam Gliniany
    October 12th, 2010 at 11:41 | #3

    Barts :

    Pan po prawej jest zarąbisty, nadaje się na tego mema, co jest zbliżenie na najciekawszą buźkę, a potem wszyscy mają takie buźki.

    Like this?
    http://42.pl/u/2tIC

  4. October 12th, 2010 at 11:43 | #4

    Adam Gliniany :

    Like this?

    Zrób komiks PLZ!

  5. Adam Gliniany
    October 12th, 2010 at 11:45 | #6

    bart :

    Zrób komiks PLZ!

    Niby że o czym? Ja się na tym nie znam, ja jestem linuksiarzem z piwnicy, jeśli wierzyć MRW.

    EDIT: wieczorem, na razie niestety #off.

  6. October 12th, 2010 at 11:52 | #7
  7. October 12th, 2010 at 12:11 | #8

    Adam Gliniany :

    Like this?
    http://42.pl/u/2tIC

    Tak jest, rewelka, tylko jeszcze trzeba dorobić te kadry ze zbliżeniami, jak Ci to Bart pokazał, bo ten mem na tym polega.

  8. janekr
    October 12th, 2010 at 12:15 | #9

    wo :
    ww/TIuLDqhobEI/AAAAAAAAArk/_lDdhUneXZ8/s512/IMG_4844.JPG

    No i w czym rzecz? Nie zaprosiłbyś tej osoby do gry w siatkówkę?

  9. October 12th, 2010 at 12:22 | #10
  10. bantus
    October 12th, 2010 at 13:16 | #11

    wo :

    Eee, dałbym się nabrać, gdybym nie oglądał fotorelacji w prawicowej blogosferze:

    http://www.blogpress.pl/node/5987

    No to żeś zrobił:

    Witryna jest wyłączona
    Przepraszamy, na Blogpress.pl mamy w tej chwili przerwę techniczną, związaną z przeciążeniem serwera. Zapraszamy później

  11. October 12th, 2010 at 13:17 | #12

    A plakat po lewej i figurki? ;)
    GJ btw, haha

  12. October 12th, 2010 at 14:05 | #13

    Skan :

    A plakat po lewej i figurki? ;)
    GJ btw, haha

    Figurki to największy wypas. I dostrzegam tu wpływy obcych kultur:
    http://i44.tinypic.com/21o0mzl.jpg

  13. October 12th, 2010 at 14:17 | #14

    bart :

    LOVE <3

  14. Gammon No.82
    October 12th, 2010 at 14:31 | #15

    Czy zauważyliście, że kobiety z odpałem prawackoreligijnym zwykle mają taki szczególny rodzaj owłosienia?

    EDIT: na głowie.

  15. October 12th, 2010 at 14:58 | #16

    Gammon No.82 :

    Czy zauważyliście, że kobiety z odpałem prawackoreligijnym zwykle mają taki szczególny rodzaj owłosienia?
    EDIT: na głowie.

    Ich fryzjerki prenumerują “Cyrulika Patryjotę”.

  16. Gammon No.82
    October 12th, 2010 at 15:23 | #17

    bart :

    Ich fryzjerki prenumerują “Cyrulika Patryjotę”.

    Mnie się ten fryz kojarzy z plicą polonicą, przy czym skojarzenie jest niesprawiedliwe, bo są to z pewnością włosy czyściutkie fizycznie i moralnie. Ale chodzi o to, że bliżej głowy włosy są jakby przyklepane (a może sfilcowane jak gopsofix), a na powierzchni sterczy lekko wełniste pierze. I mają taki standardowy kolor ciemnonijaki.

  17. magdalena
    October 12th, 2010 at 15:31 | #18

    bart :

    AJ :
    Od około 6:30 wypasiony sprzęt Eugeniusza w akcji.

    Ok. 0:28 yours truly w akcji.
    magdalena :
    dlaczego nie ma zdjęcia tego pana? :(
    Dlatego, że o ile reszta to uczestnicy manifestacji (poznaję po roślinkach), to on tam się kręcił po prostu. Nie jestem pewien, czy jego wizerunek nie jest aby chroniony.

    aa, bo jakby był stałym podkrzyżownikiem to jako celebrycie ochrona wizerunku się nie należy. Tak jak tej całej Joanny od krzyżavenividi :

    @Bart
    Skoro przeszedłeś pozytywnie weryfikację lotnego patrolu Obrońców Krzyża, rozumiem że nie miałeś jakoś na wierzchu tej koszulki.

    A może była odpowiednia twarz (niepijącego etc.) i wyglądał na swojaka ;)

  18. October 12th, 2010 at 15:33 | #19

    A gdzie było wtedy ZOMO? Gdzie były pały i gaz? Zlikwidowano, “bo wolność, i ten, no, i demokracja jest”? Kurwa, ile jeszcze można znosić święte krowy (i kaczki) w tym kraju? Kiedy ktoś to w końcu raz a skutecznie rozgoni, wyegzorcyzmuje, przebije osikowym kołkiem? Co za dużo, to i świniożerca nie może.

  19. October 12th, 2010 at 15:49 | #20

    Karnigore :

    A gdzie było wtedy ZOMO? Gdzie były pały i gaz?

    Ale kogo chcesz pałować? Ludzi z balonikami? Pogięło cię?

  20. October 12th, 2010 at 16:36 | #21

    Ale to qrwa nie fair…czyjaś duszyczka zawisła na przewodach. Czemuś Barcie nie ściągnął tele, kto tam zawisł…chyba w czyśćcu.hehehheh

  21. October 12th, 2010 at 16:38 | #22

    heimdall.laik :

    Czemuś Barcie nie ściągnął tele, kto tam zawisł…

    Rety, już dwa razy w komentarzach pisałem, a to trudne nazwisko, trzeci raz mi się nie chce.

  22. bantus
    October 12th, 2010 at 16:39 | #23

    bart :

    Karnigore :
    A gdzie było wtedy ZOMO? Gdzie były pały i gaz?
    Ale kogo chcesz pałować? Ludzi z balonikami? Pogięło cię?

    Może chodzi o takie pały: http://www.partybox.pl/zasoby/images/middle/62597.jpg
    I taki gaz: http://www.youtube.com/watch?v=S__twqW9GFU

    ed. a no i jeszcze zomowcy: http://www.youtube.com/watch?v=4wSr7h_pjxs

  23. October 12th, 2010 at 16:54 | #24

    ł@ bart:w każdym razie ktos zadydnda

  24. October 12th, 2010 at 18:15 | #25

    Gammon No.82 :

    Ale chodzi o to, że bliżej głowy włosy są jakby przyklepane (a może sfilcowane jak gopsofix),

    +100

  25. October 12th, 2010 at 18:52 | #26

    bart :

    Karnigore :
    A gdzie było wtedy ZOMO? Gdzie były pały i gaz?
    Ale kogo chcesz pałować? Ludzi z balonikami? Pogięło cię?

    Nielegalne publiczne zgromadzenie występujące przeciwko władzy. Niekoniecznie ludowej. Ale skoro oni tak lubią PRL, to ich po PRLowemu należy traktować.

  26. Adam Gliniany
    October 12th, 2010 at 20:06 | #27

    O, wiedziałem, żeby najpierw zrobić ten komiks a potem brać się do roboty. A tak Bart mnie ubiegł…

  27. lolosista
    October 12th, 2010 at 20:41 | #28

    przepraszam, czy na to już się ktoś natknął?
    http://www.voxdomini.com.pl/sw/gloria_polo.htm

    to jest… to jest cudowne.

  28. October 12th, 2010 at 21:10 | #29

    lolosista :

    przepraszam, czy na to już się ktoś natknął?

    Radzę uważać. O ile pamiętam, Tomek Torquemada twierdzi, że przez tę panią przemawia Szatan.

  29. frankie
    October 12th, 2010 at 22:16 | #30

    Karnigore :

    A gdzie było wtedy ZOMO? Gdzie były pały i gaz? Zlikwidowano, “bo wolność, i ten, no, i demokracja jest”? Kurwa, ile jeszcze można znosić święte krowy (i kaczki) w tym kraju? Kiedy ktoś to w końcu raz a skutecznie rozgoni, wyegzorcyzmuje, przebije osikowym kołkiem? Co za dużo, to i świniożerca nie może.

    Czy tylko mi się Quasi kojarzy?

    lolosista :

    przepraszam, czy na to już się ktoś natknął?

    http://www.voxdomini.com.pl/sw/gloria_polo.htm
    to jest… to jest cudowne.

    Jak dla mnie zdecydowanie za długie.

  30. Slotna
    October 12th, 2010 at 23:22 | #31

    frankie :

    Czy tylko mi się Quasi kojarzy?

    Jak to z nim laczysz? Bo nie rozumiem.

  31. October 13th, 2010 at 00:39 | #32

    Slotna :

    Jak to z nim laczysz? Bo nie rozumiem.

    Fascynacja przemocą ^^J

  32. zachorak
    October 13th, 2010 at 04:40 | #33

    @10.10.10
    Pozwólcie że rozszyfruję:
    101010=42!!!!!!!!!!
    I kto z blogerów w taki dzień zadał sobie TO pytanie?

  33. sheik.yerbouti
    October 13th, 2010 at 08:53 | #34

    zachorak :

    I kto z blogerów w taki dzień zadał sobie TO pytanie?

    Ale że niby jakie?

  34. October 13th, 2010 at 09:04 | #35

    sheik.yerbouti :

    Ale że niby jakie?

    Ile jest 6 * 7?

  35. zachorak
    October 13th, 2010 at 09:27 | #36

    No, wiecie, o życie, wszechswiat i całą resztę.

  36. Slotna
    October 13th, 2010 at 09:49 | #37

    Nachasz :

    Fascynacja przemocą ^^J

    Chyba nie w te strone.

  37. sheik.yerbouti
    October 13th, 2010 at 10:19 | #38

    zachorak :

    No, wiecie, o życie, wszechswiat i całą resztę.

    No tak. NO TAK.
    Ale ja to czytałem, like, 15 lat temu.

  38. autocurrus-armatus
    October 13th, 2010 at 12:56 | #39

    lolosista :

    przepraszam, czy na to już się ktoś natknął?

    http://www.voxdomini.com.pl/sw/gloria_polo.htm
    to jest… to jest cudowne.

    El Dorado lolkontentu:
    http://www.zbawienie.com/

    np.:

    http://www.zbawienie.com/geocentryzm.htm

    Niesamowite.

  39. autocurrus-armatus
    October 13th, 2010 at 12:58 | #40

    Nie znalazłem na Internecie żadnej witryny, która udowadniałaby ruch Ziemi. Żadem z naukowców nie zabiera w tym temacie publicznie głosu. Według naukowców sprawa jest oczywista i dowodów nie ma.

    Oczywiście są w mediach przedstawiane rzekome dowody tzw. sił Coriolisa (wahadło Focaulta) oraz inne pseudonaukowe eksperymenty czy ‘dowody’, które nie są nawet komentowane przez świat naukowy.

    Wszelkie inne teorie, przedstawiane także, jako dowody są przez świat naukowy całkowicie ignorowane, ponieważ nie są one żadnymi dowodami, uznawanymi przez kosmologię.

    Istnieje masa publikacji twierdzących, że Ziemia się kręci i cały świat popiera to w mediach oraz w szkolnictwie wszelkiego rodzaju.

    Dzieje się tak dlatego, ponieważ świat naukowy zaadoptował Heliocentryzm, ale zaadoptował go jedynie z filozoficznego punktu widzenia, pod… naciskami sił konspiracyjnego ukrytego rządu NWO (Nowy Świata Porządek), którego członkowie finansują i kontrolują wszelkie uniwersytety i uczelnie całego świata.

  40. RobertP
    October 13th, 2010 at 13:43 | #41

    autocurrus-armatus :

    np.:
    http://www.zbawienie.com/geocentryzm.htm

    Masz rację, niesamowite. Będę się delektował małymi porcjami. W dodatku nie jest tak oczojebne jak większość stron nawiedzonych.

  41. autocurrus-armatus
    October 13th, 2010 at 14:42 | #42

    @ RobertP:
    Polecam całą stronę. Ilość materiału jest kolosalna. To nie są zwykłe przeklejki filmów z YT, tylko rozprawy, analizy i spory. Niesamowita rzecz. Moim zdaniem gośc powinien dostać jakąś nagrodę od NWO.

  42. digan
    October 13th, 2010 at 15:22 | #43

    @ geocentryzm:
    Przebiłem się już przez to kiedyś. Mój ulubiony fragment to tłumaczenie sił Coriolisa elektromagnetyzmem.

    Polecam szczególnie filmik “obalający” teorię względności.

  43. October 13th, 2010 at 15:54 | #44

    autocurrus-armatus :

    @ RobertP:
    Polecam całą stronę. Ilość materiału jest kolosalna. To nie są zwykłe przeklejki filmów z YT, tylko rozprawy, analizy i spory. Niesamowita rzecz. Moim zdaniem gośc powinien dostać jakąś nagrodę od NWO.

    Nie wiem, czy rozdają nagrody, ale tworzenie się rządu NWO było niezwykle widowiskowe…
    http://www.youtube.com/watch?v=bfQ3IH-TWVI

  44. bantus
    October 13th, 2010 at 16:12 | #45

    Jakby się uprzeć to można sobie przyjąć Ziemię za układ odniesienia i tak pisać równania ruchu np. dla planet.

  45. digan
    October 13th, 2010 at 17:38 | #46

    @bantus:
    Owszem, można, ale nie według teoretyków ze zbawienie.com, BO SIŁA CORIOLISA TO KŁAMSTWO !!!11234

  46. frankie
    October 13th, 2010 at 22:13 | #47

    Slotna :

    frankie :
    Czy tylko mi się Quasi kojarzy?
    Jak to z nim laczysz? Bo nie rozumiem.

    Skojarzenia z niedawnymi wezwaniami Quasiego do eugeniki są jak dla mnie oczywiste.

  47. Slotna
    October 14th, 2010 at 00:22 | #48

    frankie :

    Skojarzenia z niedawnymi wezwaniami Quasiego do eugeniki są jak dla mnie oczywiste.

    ? Serio, nie lapie zartu chyba. Ewentualnie cos mnie ominelo.

  48. T.
    October 14th, 2010 at 09:59 | #49

    Wiecie co jest niesamowite? 95% ludzi, może 99%, będzie miało problem obalić te rewelacje. Ja sam, 10 lat po ostatniej lekcji fizyki i geografii, musiałbym spędzić weekend z Wikipedią by wytłumaczyć komuś błędy w rozumowaniu geocentrystów. Z zażenowaniem przyznaję, że pewnie nie zdołałbym tego zrobić w biegu.

    Zastanawiam się więc czy na geocentryzm “samodzielnie myślący” ludzie także wyrabiają sobie swój własny pogląd czy może ufają propagandzie noworządoświatowych uniwersytetów.

    Dla mnie geocentryści to świetny sposób na pokazanie rozsądnym ludziom jak bezbronni są w przypadku pseudonaukowej propagandy denialistycznej.

  49. RobertP
    October 14th, 2010 at 10:21 | #50

    T. :

    Ja sam, 10 lat po ostatniej lekcji fizyki i geografii, musiałbym spędzić weekend z Wikipedią by wytłumaczyć komuś błędy w rozumowaniu geocentrystów. Z zażenowaniem przyznaję, że pewnie nie zdołałbym tego zrobić w biegu.

    Ale pomijając mącenie fizyczno-filozficzne z układami odniesienia (ja jestem prosty człowiek z politechniki, przechodzę ze współrzędnych kartezjańskich na biegunowe i odwrotnie żeby wzory były prostsze, bez wnikania który układ jest “prawdziwy i słuszny”) to jest tam mnóstwo ordynarnych fałszywek typu
    Michelson-Morley Experiment

    Wiele eksperymentów przeprowadzono po to, aby udowodnić heliocentryczny system. Najsłynniejszym z nich był Michelson-Morley eksperyment. Głównym celem eksperymentu było zmierzenie zmian szybkości światła, które powoduje… ruch Ziemi w przestrzeni kosmicznej. i tu brakuje słów “względem kosmicznego eteru”. Nieprzypadkowo.

  50. Gammon No.82
    October 14th, 2010 at 10:36 | #51

    frankie :

    Skojarzenia z niedawnymi wezwaniami Quasiego do eugeniki są jak dla mnie oczywiste.

    Z zachowaniem wszelkich proporcji, biały wieloryb kojarzy się z krętkiem bladym.

    autocurrus-armatus :

    ponieważ świat naukowy zaadoptował Heliocentryzm

    Znaczy się usynowił.

  51. digan
    October 14th, 2010 at 11:02 | #52

    @geocentryzm:

    jednak zasmuciła mnie bardzo ta strona. Czuję się, jakbym patrzył na dresiarzy palących książki. Rację ma Randi, że nadchodzi nowe średniowiecze (A MY NA SZAŃCACH CYWILIZACJI NAUKI).

  52. bantus
    October 14th, 2010 at 11:49 | #53

    Polecam też autobiografię i inne teksty, nie trzeba się specjalnie wysilać, lolkontent bije po oczach:
    http://www.zbawienie.com/moja_historia.htm
    http://www.zbawienie.com/watykan.htm

    Watykan sprawuje totalitarną władzę a NWO to plan… Watykanu.
    Watykan to… Iluminaci!

    Jak każde prawo “wróg mojego wroga moim przyjacielem”, ma granice swojej stosowalności.

  53. October 14th, 2010 at 16:54 | #54

    Gammon No.82 :

    Z zachowaniem wszelkich proporcji, biały wieloryb kojarzy się z krętkiem bladym.

    A co z Moby Chujem?

    http://images.whatport80.com/images/b/bd/Whitewhale.png

  54. robur zdobywca
    October 14th, 2010 at 17:46 | #55

    @ digan:

    No to proponuję już sypać te szańce. Przed chwilą jakaś laska w telewizyjnym teleturnieju stwierdziła, że obieg ziemi wokół słońca trwa 24 godziny, dodała też (cokolwiek niespójnie) że to słońce krąży wokół ziemi. Ciemne wieki nadchodzą.

  55. Yaca
    October 14th, 2010 at 18:10 | #56

    robur zdobywca :

    No to proponuję już sypać te szańce.

    Hmmm. Jakiś zaciąg? I kto będzie dowodził obroną?

  56. Gammon No.82
    October 14th, 2010 at 18:44 | #57

    Barts :

    A co z Moby Chujem?

    Bardzo trudne. Nie wiem, skąd się wzięła czapka na ostatnim obrazku.

  57. October 14th, 2010 at 19:08 | #58

    Premiera na Blipie była wczoraj (nowe media są zawsze szybsze od starych). Dziś zajawiam tu swoje nowe dzieciątko:

    http://astromarian.wordpress.com/

    Zapraszam serdecznie!

  58. RobertP
    October 15th, 2010 at 00:14 | #59

    bart :

    http://astromarian.wordpress.com/

    Zapraszam serdecznie!

    Ciekawe jaką fotką pokażesz izomery optyczne NaCl?

  59. October 15th, 2010 at 00:20 | #60

    bart :

    Premiera na Blipie była wczoraj (nowe media są zawsze szybsze od starych). Dziś zajawiam tu swoje nowe dzieciątko:

    Ciekawa osoba do obserwowania. Oto jej apel pod adresem PiS:

    Potrzebujemy u władzy ludzi z wizją i charyzmatem!!!
    Macie ich szukać do cholery na internecie, bo to doskonałe narzędzie. Na Salonie24 są blogi matematyków, fizyków i naukowców. To kopalnia wizjonerów. Możecie sobie zadać trochę trudu, poszukać ich, napisać do nich na PW i zaprosić do współpracy eksperckiej w necie.

    To autokomentarz do blogonotki: http://blogmedia24.pl/node/38070

  60. Gammon No.82
    October 15th, 2010 at 09:13 | #61

    RobertP :

    Ciekawe jaką fotką pokażesz izomery optyczne NaCl?

    Proste: jeden normalny NaCl, a drugi w lustrzanym odbiciu, jak u Leonarda.

    wo :

    Oto jej apel pod adresem PiS

    Kolejny dowód, że INTELIGENCJA TECHNICZNA POPIERA PiS.

  61. Yaca
    October 15th, 2010 at 16:53 | #62

    bart :

    http://astromarian.wordpress.com/
    Zapraszam serdecznie!

    Dodano w zakładki.

  62. Gammon No.82
  63. October 16th, 2010 at 18:22 | #64

    @ Gammon No.82:
    Nie wiem, ale wiem, że warto obejrzeć streaming z urodzin psychiatryka 24.

  64. autocurrus-armatus
    October 16th, 2010 at 19:15 | #65

    Gammon No.82 :

    Kolejny dowód, że INTELIGENCJA TECHNICZNA POPIERA PiS.

    Zapnijcie pasy:

    http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk2010/post/239280,fizyk-prof-m-dakowski-w-sprawie-katastrofy-smolenskiej

  65. autocurrus-armatus
    October 16th, 2010 at 19:16 | #66


    Mam to samo zdanie co i Pan. Jestem specjalistą od turbin gazowych, parowych, turbochargerów okrętowych, po kursach w USA, Japonii, Szwajcarii, z 10 letnią praktyką w US Navy,(35 lat pracy w zawodzie, na morzu jako mech. okrętowy). Pytam gdzie trzeci silnik tutki, dlaczego turbiny w dobrym stanie(łopaty wirników i kierownic!) a powinny rozlecieć się w ruchu w drebiezgi. Czyli jeden wniosek: samolot wylądował a silniki zostały wyłączone, resztę zrobiła bomba termobaryczna, innej opcji nie widzę. Pozdrawiam i podziwiam za odwagę, ja także E.Klichowi i reszcie daję do wiwatu, punktując ich łgarstwa, pisząc do Instytutu lotnictwa, Millera i reszty zbrodniarzy w tym ryżego oraz prok. wojsk.”

  66. autocurrus-armatus
    October 16th, 2010 at 19:18 | #67

    “Chwała Bogu, są jeszcze ludzie uznawani w tym kraju za wybitnych, dla których naturalne jest, że wiedza i inteligencja winny służyc dochodzeniu do prawdy, a nie jakiejkolwiek propagandzie. Amen.”

    “Nie sądzę, aby bez pełnych obliczeń Pana Profesora Dakowskiego i fachowej wiedzy z dziedziny fizyki można było wchodzić w merytoryczną polemikę. Prof. Dakowski jest wybitnym fizykiem, zajmujący się problemami m.in. dynamiki ruchu i wytrzymałością materiałów. Czy ktoś przypuszcza, że narażałby swój naukowy autorytet publikując tezy niepoparte naukowymi obliczeniami?”

    I jeszcze koronny dowód z frąsi:

    “Ktoś widział te obliczenia?”

    “Nie wiem, ale skoro wysłał do Prokuratury list takiej treści, to najwyraźniej je ma.
    A powietrze widziałeś prowokatorze, albo fale eteru?”

  67. Gammon No.82
    October 16th, 2010 at 19:33 | #68

    eli.wurman :

    warto obejrzeć streaming z urodzin psychiatryka 24

    Gdyby moje czwarte urodziny tak wyglądały, piątych by już nie było.

    autocurrus-armatus :

    Zapnijcie pasy (…)

    Pasy nie pomogą. Przeciążenia podczas czytania wynoszą od 40 do 400 g.

  68. anomaly
    October 16th, 2010 at 23:34 | #69

    Drogi TTDKN-ie, generalnie tutaj tylko lurkuję i jest mi z tym dobrze, ale nagle mnie naszło ważne pytanie którym chcę się z wami podzielić.
    Czy to ze mną jest coś nie tak, czy na wp.pl promuje się okaleczanie dzieci?

  69. October 16th, 2010 at 23:39 | #70

    anomaly :

    Czy to ze mną jest coś nie tak, czy na wp.pl promuje się okaleczanie dzieci?

    Jako trochę specjalista od penisów powiem tak: stanowcze i zdecydowanie NIE obrzezaniu.

  70. October 17th, 2010 at 13:04 | #71

    eli.wurman :

    Jako trochę specjalista od penisów powiem tak: stanowcze i zdecydowanie NIE obrzezaniu.

    Chuja tam.

  71. October 17th, 2010 at 14:23 | #72

    mrw :

    Chuja tam.

    Znaczy wiesz, mam porównanie, zdecydowanie wolę nieobrzezane.

  72. LiebeBettyFan
    October 17th, 2010 at 17:00 | #73

    Ale wszystkie obrzezane są not cool? No bo jest high/low i tight/loose?

  73. October 17th, 2010 at 19:37 | #74

    anomaly :

    Czy to ze mną jest coś nie tak, czy na wp.pl promuje się okaleczanie dzieci?

    Ale to nie jest tak, że to jednak bardzo in plus wychodzi?

  74. cdp urwany
    October 17th, 2010 at 19:56 | #75

    autocurrus-armatus :

    http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk2010/post/239280,fizyk-prof-m-dakowski-w-sprawie-katastrofy-smolenskiej

    Miałem przeczucie, że jak wpiszę w gugla nazwisko Pana Profesora Fizyki to się dowiem wielu ciekawych rzeczy, ale takiej kopalni lolkontentu to się nie spodziewałem. Tylko Astromarii tam (chyba?) brakuje, ale za to jest Intronizacja.

  75. anomaly
    October 17th, 2010 at 20:53 | #76

    bart :

    Ale to nie jest tak, że to jednak bardzo in plus wychodzi?

    Wydaje mi się, że nie, ale nie zagłębiałem się do tej pory bardzo w ten temat, bo i w “Bóg Nie Jest Wielki” Hitchensa i na Pharynguli ten zabieg jest traktowany jak barbarzyństwo. No i sama idea “Hej, wytnijmy naszemu dziecku trochę penisa.” wydaje mi się nieco podejrzana. Zwłaszcza, że to jedna z najbardziej wrażliwych części męskiego ciała i dłubanie przy niej może się odbić na całym życiu seksualnym.
    Lampkę alarmową zapala mi też fakt, że jest to jedna z tych “starożytnych/biblijnych metod medycznych”.

    A tłumaczenia, że jest to kwestia higieny wydają mi się nieco przesadzone (W końcu nauczenie się prawidłowej higieny genitaliów nie jest czymś co przerasta zdolności umysłowe przeciętnego mężczyzny, ani zabiera okropnie dużo czasu.) i kojarzą mi się z tym jak jeszcze w połowie zeszłego stulecia uzasadniano obrzezanie dziewczynek.
    Natomiast to czy znacząco pomaga w zapobieganiu AIDS i chorobom wenerycznym zdaje się nie być do końca jasne.
    A nawet jeżeli w pewien sposób pomaga, to rozumiem jeszcze stosowanie tego zabiegu w krajach, gdzie olbrzymi procent ludzi ginie z powodu AIDS w bardzo młodym wieku, jako mniejsze zło, ale reklamowanie tego, jako standardową procedurę medyczną, taką jak odcięcie pępowiny, na głównej stronie wp?

  76. October 17th, 2010 at 21:10 | #77

    cdp urwany :

    Miałem przeczucie, że jak wpiszę w gugla nazwisko Pana Profesora Fizyki to się dowiem wielu ciekawych rzeczy, ale takiej kopalni lolkontentu to się nie spodziewałem.

    Ja tam zajrzałem i zrobiło mi się troszkę smutno, bo dział poświęcony ewolucji otwiera tekst Jurka Wasiukiewicza, który 15 lat temu był sympatycznym brodaczem znanym mi na “dzień dobry” w “Super Expressie” (fragment raportu ochroniarza z jednej z imprez w Supereksie, jeszcze na rondzie De Gaulle’a: “Artysta Wasiukiewicz jeździł windą z góry na dół i wył”), a teraz dowiaduję się, że pisuje kreacjonistyczne brednie do “Najwyższego Czasu”. Smuteczek.

  77. October 17th, 2010 at 21:13 | #78

    anomaly :

    na Pharynguli ten zabieg jest traktowany jak barbarzyństwo

    Nie że to jakiś argument, ale nawet jeśli jest traktowany jak barbarzyństwo, to z dużym przymrużeniem oka.

  78. anomaly
    October 17th, 2010 at 22:35 | #79

    @Bart

    Też czytałem tą notkę, ale wydawało mi się, że o ile P.Z. nie podobają się próby zrównywania dwóch zabiegów, gdzie jeden jest zdecydowanie bardziej okrutny i mniej uzasadniony, to nie zmienia to faktu, że ten zabieg jest bezsensowny i okrutny.

    For the record, I agree with you: circumcision is mutilation, too, and it shouldn’t be done, and doctors shouldn’t be collaborating in such a primitive and barbarous practice on children

    I wydaje mi się, że w innej notce widać, że nie chodzi tu o duże przymrużenie oka, tylko o zachowanie proporcji i nie zrównywania dwóch zabiegów.
    Ja też nie chcę sugerować, że obrzezanie mężczyzn jest tak samo obrzydliwe i upokarzające jak obrzezanie kobiet, ale IMO ten zabieg też powinien zniknąć z cywilizowanego świata.

    P.S
    Wiem, że to nie wnosi wiele do tematu, ale lubię wiedzieć, że nie zrozumiałem źle tekstu, który czytam.

  79. October 17th, 2010 at 23:06 | #80

    anomaly :

    Ja też nie chcę sugerować, że obrzezanie mężczyzn jest tak samo obrzydliwe i upokarzające jak obrzezanie kobiet, ale IMO ten zabieg też powinien zniknąć z cywilizowanego świata.

    IMO powinniśmy się nim zająć, jak już się uporamy z głodem, wojnami, nierównościami społecznymi, żeńskim obrzezaniem, pedofilią i paskarskimi cenami kawy w Starbucks.

    No a jak już się dałem wciągnąć, to zauważ, że link podważający według ciebie wpływ obrzezania na ryzyko zakażenia HIV prowadzi do badania dotyczącego wyłączenie homoseksualistów. U heteroseksualistów sprawa wygląda inaczej.

    Oczywiście rżnący fiutki nie mają intencji uchronienia świata przez AIDS, tylko chcą dopełnić swoich rytuałów. Ale jeśli się okazuje, że to ma dobre skutki przy praktycznie żadnych złych, to czemu nie?

  80. October 17th, 2010 at 23:11 | #81

    bart :

    Ale jeśli się okazuje, że to ma dobre skutki przy praktycznie żadnych złych, to czemu nie?

    Zakładam, że nigdy nie miałeś obrzezanego penisa w ustach. No więc: ZEROFUN.

  81. October 17th, 2010 at 23:51 | #82

    eli.wurman :

    Zakładam, że nigdy nie miałeś obrzezanego penisa w ustach. No więc: ZEROFUN.

    No o tym nie pomyślałem, zwłaszcza że faktycznie nie miałem. Ale uznajmy, że to się mieści w tych “praktycznie żadnych”. No, co prawda z higieną lepiej, rzadziej zarażają się HIV, a te historie o pogorszeniu życia seksualnego to bajdy, ale kolega nie lubi :)

  82. AJ
    October 18th, 2010 at 00:52 | #83

    bart :

    historie o pogorszeniu życia seksualnego

    Czy mowa wciąż o obrzezaniu dzieci?

  83. October 18th, 2010 at 08:48 | #84

    Gammon No.82 :

    Ciekawe, czy warto.
    http://www.rebel.pl/product.php/1,302/19597/Dominant-Species.html

    Gra jest chwalona, autor ma już na koncie udaną planszówkę (Combat Commander). Na początek chyba dobrze sprawdzić instrukcję (uwaga, GMT), i w razie czego brać: http://www.gmtgames.com/p-295-dominant-species.aspx

  84. mic
  85. October 18th, 2010 at 13:12 | #86

    Ja nadal uważam, że “obrzezanie żeńskie” to jest jakieś nieporozumienie i powinno się mówić o “kastracji”.

  86. janekr
    October 18th, 2010 at 13:18 | #87

    mrw :

    Ja nadal uważam, że “obrzezanie żeńskie” to jest jakieś nieporozumienie i powinno się mówić o “kastracji”.

    Oczywiście w teorii masz rację, natomiast w praktyce tradiszion…

  87. Gammon No.82
    October 18th, 2010 at 13:22 | #88

    mrw :

    “obrzezanie żeńskie” to jest jakieś nieporozumienie

    Oczywiście. Obrzezanie jest rodzaju nijakiego.

    powinno się mówić o “kastracji”

    Jajecznica z jajników?

    EDIT:
    zara2stra :

    autor ma już na koncie udaną planszówkę (Combat Commander)

    Rany, jeśli to ten sam, to może być dobre.

  88. October 18th, 2010 at 13:34 | #89

    mrw :

    October 18th, 2010 at 13:12 | #86
    dontklik | dontklik

    Ja nadal uważam, że “obrzezanie żeńskie” to jest jakieś nieporozumienie i powinno się mówić o “kastracji”.

    Obrzezanie żeńskie to barbarzyństwo i zwalczać trzeba, ale nazywanie kastracją jest bez sensu, bo zabieg nie odbiera możliwości posiadania potomstwa.

    eli.wurman :

    Zakładam, że nigdy nie miałeś obrzezanego penisa w ustach. No więc: ZEROFUN.

    A dlaczego, możesz uściślić? Bo niby się domyślam, ale w sumie dla polerującego gałeczkę wydawałoby mi się że żadna różnica.

    AJ :

    Czy mowa wciąż o obrzezaniu dzieci?

    One kiedyś dorosną, emajrajt?

    bart :

    IMO powinniśmy się nim zająć, jak już się uporamy z głodem, wojnami, nierównościami społecznymi, żeńskim obrzezaniem, pedofilią i paskarskimi cenami kawy w Starbucks.

    <3

  89. October 18th, 2010 at 13:49 | #90

    Barts :

    Obrzezanie żeńskie to barbarzyństwo i zwalczać trzeba, ale nazywanie kastracją jest bez sensu, bo zabieg nie odbiera możliwości posiadania potomstwa.

    Ale skala rzeźnicza jest nieporównywalna z ucięciem czubka, który potrzebny jest najwyżej Elemu do gilgotek, bliższa kastracji, nie: celem bezpłodności, ale: celem urwania od funkcji narządu płciowego.

  90. October 18th, 2010 at 13:55 | #91

    Barts :

    Bo niby się domyślam, ale w sumie dla polerującego gałeczkę wydawałoby mi się że żadna różnica.

    Pfff, bo z obrzezanym to tak jak lizać palec. Smak, zapach, faktura, miękkość, zupełnie jak lizać palec.

  91. Gammon No.82
    October 18th, 2010 at 14:51 | #92

    eli.wurman :

    Pfff, bo z obrzezanym to tak jak lizać palec.

    W tym momencie próbowałem sobie wyobrazić rasowego blondyna z SS, liżącego obrzezaną prądownicę (no może koledze z oddziału, któremu pod Kurskiem granat urwał napletek).

  92. janekr
    October 18th, 2010 at 15:01 | #93

    eli.wurman :

    bo z obrzezanym to tak jak lizać palec.

    Po prostu palce lizać

  93. RobertP
    October 18th, 2010 at 16:05 | #94

    eli.wurman :

    Pfff, bo z obrzezanym to tak jak lizać palec. Smak, zapach, faktura, miękkość, zupełnie jak lizać palec.

    Człek zawsze myślał, że obrzezani to mają dobrze, bo mogą dłużej, ale dzięki Tobie wiemy, że my mamy smaczniejsze i delikatniejsze. Trzeba rozpropagować tę dobrą nowinę wśród płci obojga. :-)

  94. Yaca
    October 18th, 2010 at 16:13 | #95

    bart :

    […] i paskarskimi cenami kawy w Starbucks.

    Ponoć Starbucks już nie jest jazzy i na topie. Tak gdzieś było napisane…

    EDIT:
    mic :

    Tymczasem gdzieś z boku… nadchodzą:
    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,8523804,Iluminaci_zdemaskowani_w_liceum_w_Malborku.html

    Dlaczego w moim liceum nie było takich fajnych rzeczy? Gdzie jest sprawiedliwość?!

  95. October 18th, 2010 at 16:22 | #96

    Yaca :

    Dlaczego w moim liceum nie było takich fajnych rzeczy? Gdzie jest sprawiedliwość?!

    Ja raz miałem Tekielego. DNW

  96. October 18th, 2010 at 16:29 | #97

    @ mrw:

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/kastracja

    eli.wurman :

    Pfff, bo z obrzezanym to tak jak lizać palec. Smak, zapach, faktura, miękkość, zupełnie jak lizać palec.

    Interesujące, odnotowałem, dzięki za poszerzenie horyzontów. Będę musiał temat przedyskutować z pewną młodą damą.

  97. October 18th, 2010 at 16:30 | #98

    Gammon No.82 :

    W tym momencie próbowałem sobie wyobrazić rasowego blondyna z SS, liżącego obrzezaną prądownicę

    Nazi Jew Hardcore Porn Action (hello, Google visitors, we are discussing circumcision).

  98. bantus
    October 18th, 2010 at 16:35 | #99

    W zeszłotygodniowym Przekroju fajny artykulik, który podaje takie oto info, że 13% mieszkań w Bananowej Republice Bolandy nie ma kibla, z tego część nie ma nawet wychodka na podwórku. Natomiast 1/3 jest bez ciepłej wody – teraz wiem skąd ten odór w zbiorkomie, bo co ciekawe, problem dotyczy także centrów miast.

  99. October 18th, 2010 at 16:47 | #100

    Słowa piosenki “Nie przenoście nam stolicy do Krakowa” można odczytywać dosłownie, ale również jako metaforę zdania “Zostawcie swoje spory tam, gdzieście je zaczęli; my tu chcemy mieć spokój, do kurwy nędzy”.

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Optionally add an image (JPEG only)