Home > Politiko > Święty Breloczek – unboxing

Święty Breloczek – unboxing

November 19th, 2012 Leave a comment Go to comments

Kto nie lubi darmowych gadżetów? Dawno temu Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi wysyłało gratis „cudowny medalik” z Matką Boską. Zamówiłem go, a o samym medaliku, czekaniu na przesyłkę i jej rozpakowywaniu napisałem aż cztery notki (12, 34) Ostatnia notka z tej serii stała się moim najpopularniejszym wiralem — wiele osób uwierzyło, że polscy fundamentaliści katoliccy są naprawdę tak zaburzeni, żeby na rantach swoich świętych medalików pisać „Geje piją krew”.

So, we meet again, Mr. Skarga...

Uwagę zwraca napis “Przesyłka reklamowa”.

Teraz to samo stowarzyszenie rozdaje breloczki z napisem „Nie wstydzę się Jezusa”. Za darmo? Biorę!

W kopercie list i paczuszka z breloczkiem.

Akcja „Nie wstydzę się Jezusa” jest prowadzona z dużym rozmachem. Do jej nagłaśniania zaangażowano katolickich celebrytów: Agnieszkę Radwańską, Przemysława Babiarza, kabaret Mumio… Zastanawia mnie, czy wszystkie te sławy wiedzą, że owa akcja ma mało wspólnego z radosną ewangelizacją, a jest raczej uszczelnianiem murów oblężonej twierdzy. Spójrzcie na język zamieszczonego na zdjęciu poniżej listu dołączonego do breloczka (po kliknięciu otworzy się większa wersja; to samo dotyczy pozostałych obrazków w notce). Koordynator akcji Grzegorz Pabijan pisze w nim m.in. o duchowej batalii, mediach wyśmiewających wiarę, wrogich Kościołowi politykach i usuwaniu krzyża z przestrzeni publicznej.

Na końcu zwyczajowa prośba o wsparcie. Breloczek dostaje się za darmo, ale poprzednim razem stowarzyszenie nagabywało mnie o wpłatę co łaska już po jego wysłaniu. Spodziewam się, że i tym razem dostanę niedługo kilka ponaglających maili.

Samo stowarzyszenie słynie z agresywnej retoryki. Rzucam okiem na prowadzoną przez nie stronę „Polonia Christiana”. Temat dnia to reportaż z Francji zatytułowany „Katolicy przeciw dewiacji”. Oprócz tego standardowy zestaw dla fundiesów: homozwiązki, aborcja, eutanazje, Leszek Żebrowski pisze o Grossie, reżyser filmu o Smoleńsku „musi mówić prawdę”, Brytyjczycy chcą wyjść z Unii, Nergal bluźni. Na podstronie „W dobrym stylu” znajduję artykuły o zaniku męskości, porady „jak zostać wspaniałą żoną i matką”, przestrogi o złym wpływie antykoncepcji na kobiece zdrowie i opisy przewagi naprotechnologii nad in vitro. W dziale „Myśl” można przeczytać wywiady z Tekielim o wróżkach i Winnickim z Młodzieży Wszechpolskiej o policyjnych prowokacjach podczas Marszu Niepodległości, sąsiadujące z karykaturą Obamy jako towarzysza Mao i opowieścią o antykatolickich inicjatywach PO.

Czy katocelebryci, którzy wystąpili w akcji „Nie wstydzę się Jezusa”, zdają sobie sprawę z fundamentalistycznego charakteru stowarzyszenia, które tę akcję prowadzi? Czy też wykazali się naiwnością podobną łatwowierności tysięcy Polaków, którzy dali się nabrać i wzięli udział w Marszu Niepodległości 11 listopada, myśląc naiwnie, że świętują niepodległość, a w rzeczywistości nabijając frekwencję jawnie faszystowskim grupom organizującym ten marsz? Ciężko powiedzieć. Wypowiedzi większości gwiazd cechuje ewangelizacyjna radość i duma ze swojej wiary; nawet Marek Jurek brzmi pozytywnie. Tylko nielicznym się ulewa. Dariusz Basiński z kabaretu Mumio przypomina, że słowo „Jezus” przegania wszelkie demony i oświadcza, że nie chce „rzeczywistości, która eliminuje Jezusa”. Zaś Jerzy Skoczylas z kabaretu Elita, który cztery lata temu publicznie nazwał homoseksualistów zboczeńcami, tu pisze o wyparciu katolików z życia publicznego, narzeka na brak twórczości chrześcijańskiej i zauważa, że ponieważ nie można walczyć z czymś, w czego istnienie się nie wierzy, więc ci, co walczą z Krzyżem (Skoczylas pisze „krzyż” konsekwentnie wielką literą), to nie ateiści, tylko sataniści.

Bardzo możliwe, że celebryci nie zwiedzili dokładnie strony akcji. Można się z niej dowiedzieć, że krzyż musi być obecny w szkole, bo neutralność światopoglądowa nie istnieje („Dlaczego naucza się, że ziemia jest okrągła, a nie płaska, a Hitler był zbrodniarzem, a nie bohaterem?”), zaś relatywizm światopoglądowy prowadzi do „poznawczego nihilizmu i życiowej anarchii”. Z kolei w dziale „Wydarzenia” znajdziemy nawoływania do bojkotu koncertu Madonny czy informacje, że młodym Żydom wpaja się nienawiść do chrześcijan, a dziennikarzy zwalnia z pracy za sprzeciw wobec „homo-małżeństw”.

Chciałem skończyć jakimś mocnym akcentem, na przykład dramatycznym pytaniem do katocelebrytów, czy na pewno chcą swoimi twarzami firmować tak nienawistny przekaz. Drogie Mumio? Panie pogodynko Zubilewicz? Panowie siatkarze Resovii Rzeszów? Snowboardzisto Mateuszu Ligocki, autorze błyskotliwej sentencji „Także naprawdę niech się wstydzi ten, kto się wstydzi”?

Wtem ze smutkiem skonstatowałem, że zapewne nie zobaczyliby oni w tym przekazie niczego zdrożnego. Że fundamentalistyczna retoryka SKChiKPS stała się częścią publicznego dyskursu i nie budzi już takich emocji jak kiedyś. To, co szokowało mnie w 2008 r., kiedy sępiłem od stowarzyszenia medalik z Matką Boską, dziś sprawia, że wzruszam tylko ramionami. Ot, zwyczajne prawicowe poglądy.

  1. Veln
    November 19th, 2012 at 21:40 | #1

    FIRST

  2. November 19th, 2012 at 21:46 | #2

    Mogliby napisać nazwiska tych polityków wrogich Kościołowi zyskujących popularność. Całe nastoletnie lata czekałem, teraz już nie czekam.

  3. November 19th, 2012 at 21:56 | #3

    @bart
    Obawiam się, że prawica dobrze odrobiła lekcję z autorów kojarzonych z lewicą Gramsci i inni spece od hegemoni kulturowej. Pracowali ładnie, 20 lat, ośmieszali się w WC kwadransach, znosili uśmiechy gdy niegdysiejszy mejnstrim patrzył z politowaniem na frazę “dziecko poczęte”. trochę think tanków, sporo pism, programów, bęc: konkurencja na scenie światopoglądowej polega na tym, że gości od Intronizacji Jezusa na Króla Polski zwalcza frakcja od Intronizacji Serca Jezusa na Króla Polski (i to wszystko w Sejmie).

  4. November 19th, 2012 at 21:57 | #4

    Jezu jezu (nieczyt.), komu miałem dać propsy za wymyślenie napisu na rancie? Unnu?

  5. Transgredi
    November 19th, 2012 at 21:58 | #5

    Na drugiej foci są Twoje dane osobowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. November 19th, 2012 at 22:06 | #6

    Heh, dzięki, gapa ze mnie :)

  7. vauban
    November 19th, 2012 at 22:49 | #7

    Napis na rancie mało czytelny, ale kto ma oczy do patrzenia, zobaczy, a cała reszta to tylko pokarm dla Cthulhu;)
    Jakie śliczne żarcie się prawicy w linkach pobocznych. Napawa to otuchą, bo oni nigdy się nie zjednoczą, za bardzo nienawidzą bliźnich swoich.

  8. Magdalaena
    November 19th, 2012 at 22:57 | #8

    Co najlepsze dla mnie jako dla katoliczki umieszczanie krzyża na breloczku wydaje się jakieś takie pozbawione szacunku – na szyi, na ścianie tak, ale na dnie torebki razem z kluczami …

  9. November 19th, 2012 at 23:01 | #9

    Z uśmiechem patrzy w lustro – Boga się nie wstydzi – Gdy do celu zmierza – Po trupach swych bliźnich

  10. AJ
    November 19th, 2012 at 23:42 | #10

    @unboxing

    Och, nie opisałeś zapachu świeżego breloka i ekscytacji przy otwieraniu paczuszki.

    BTW, przyznaj, że tak naprawdę łechce cię udział w Krucjacie Młodych.

  11. Blackops
    November 19th, 2012 at 23:45 | #11

    Święty Breloczek – unboxing. Znaczy się, będzie ciąg dalszy? (ŚB na spacerze, ŚB w kąpieli, ŚB na koncercie Licorei?)

  12. Patso
    November 20th, 2012 at 00:35 | #12

    Witam, jestem zainteresowany nabyciem breloczka, ale w relacji zabrakło przykładowych zdjęć zrobionych breloczkiem. Czy dobrze radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych? Bo jeśli nie, to chyba wybiorę Androida…

  13. November 20th, 2012 at 02:46 | #13

    Bart, po ostatniej “krzyżykowej” akcji (a jakże, dałem się nabrać) nie wierzę nie tylko w tekst na boku breloczka ale w żadne słowo z prezentowanej korespondencji.

  14. Skan
    November 20th, 2012 at 06:42 | #14

    3 :

    Ty też możesz zainwestować w misję zdobywania młodych dusz dla Jezusa!

    Samo piękno.

  15. November 20th, 2012 at 09:23 | #15

    Bart, czy zainwestowałeś w misję zdobywania młodych dusz dla Jezusa?

  16. gfedorynski
    November 20th, 2012 at 10:41 | #16

    Korekta obywatelska: “wielką literą” (lub “dużą”, whatever) zamiast “z wielkiej litery”.

  17. Gammon No.82
    November 20th, 2012 at 11:31 | #17

    zjezusować króla na intronizatora Polski

  18. November 20th, 2012 at 11:37 | #18

    Jezus Chrystus Introligatorem Polski!

  19. artiil
    November 20th, 2012 at 11:40 | #19

    Jezus Chrystus pożera młode dusze!

  20. urbane.abuse
    November 20th, 2012 at 11:47 | #20

    Czy jest śląska wersja breloka z “Ponbóczkowi to gańba”?

  21. telemach
    November 20th, 2012 at 11:52 | #21

    Wtem ze smutkiem skonstatowałem, że zapewne nie zobaczyliby oni w tym przekazie niczego zdrożnego. Że fundamentalistyczna retoryka SKChiKPS stała się częścią publicznego dyskursu i nie budzi już takich emocji jak kiedyś. To, co szokowało mnie w 2008 r., kiedy sępiłem od stowarzyszenia medalik z Matką Boską, dziś sprawia, że wzruszam tylko ramionami.

    Mam podobnie i to przeraża. Bo: skuteczność wyśmiewu i krytyki idiotyzmu jest pochodną znajomości tematu, a ta wymaga permanentnego kontaktu. Permanentny kontakt dołuje. A potem osłabia. Znikąd ratunku. Znikąd pocieszenia. Chyba zwrócę się do fachowców:
    http://lekabel.com/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=90

  22. inspektor Kot
    November 20th, 2012 at 12:02 | #22

    gfedorynski :

    Korekta obywatelska: “wielką literą” (lub “dużą”, whatever) zamiast “z wielkiej litery”.

    Niby dlaczego? Bo Miodek czy inny polonista z głową w dupie tak powiedział z ambony?

  23. November 20th, 2012 at 12:03 | #23

    @ telemach:

    Ale ja mam wrażenie, że to nie ja się uodporniłem, tylko naprawdę takie poglądy stały się normą na prawicy.

  24. poziomka
    November 20th, 2012 at 12:17 | #24

    A to może zrobią taką akcję brelokową:
    – na jednej stronie Radwańska rozmiawiająca z ojcem (ty chuju czy jakoś tak) a na drugie stronie Jezus – “wstydzą się Radwańskiej”
    – Skoczylas o homoseksualistach – i “Wstydzę się Skoczylasa”
    itp. z resztą plejady zawodowych katolików.
    A swoją droga dali ci darmo brelok a ty jeszcze marudzisz…

  25. telemach
    November 20th, 2012 at 12:17 | #25

    @ bart:
    To dobrze. Bo chyba zabrzmiało z lekka rezygnacyjnie. A zmeczenie mareriału przerobiliśmy już przecież przy pogrzebie nieodżałowanego Astromariana, nespa?

    Mnie osobiście wchodzenie fundalistycznej nowomowy do językowego mainstreamu i wynikające stąd osłuchanie potwornie przygnębia. Język ma ciekawe funkcje normatywne jeśli chodzi o kształtowanie społecznej rzeczywistości.

  26. Gammon No.82
    November 20th, 2012 at 13:32 | #26

    telemach :

    Język ma ciekawe funkcje normatywne jeśli chodzi o kształtowanie społecznej rzeczywistości.

    Miotacz ognia również.

  27. telemach
    November 20th, 2012 at 15:56 | #27

    Gammon No.82 :

    telemach :
    Język ma ciekawe funkcje normatywne jeśli chodzi o kształtowanie społecznej rzeczywistości.
    Miotacz ognia również.

    Pewnie, Ale nie wiem sam czemu – mnie bardziej niż obecność miotacza ognia w przestrzeni publicznej przygnębia np. nieoprotestowane przez nikogo wpierdalanie literek śp. przed dane osobowe ateisty, o ile zdarzy mu się w naszym pięknym kraju zejść i być chowanym. W międzyczasie powszechne.

  28. November 20th, 2012 at 16:03 | #28

    Breloczek nie nadaje się na otwieracz, bo szybko się łamie i trzeba zamawiać drugi.
    W zestawie z breloczkiem jest też całkiem ciekawy newsletter spamujący pocztę na przykład czymś takim:
    http://www.pch24.pl/zaprotestuj-przeciwko-dyskryminacji-katolickiego-kandydata-do-komisji-europejskiej-,10029,i.html

  29. Meeijn
    November 20th, 2012 at 22:23 | #29

    telemach :

    np. nieoprotestowane przez nikogo wpierdalanie literek śp. przed dane osobowe ateisty

    Wydaje się neutralne. Nie sugeruje przecież istnienia życia po śmierci, czy czegoś. Zawsze odbierałem to wg słownikowego:
    5. «cnotliwy i bardzo dobry»
    6. «godny czci i szacunku»

    Co oczywiście równie dobrze może dowodzić, że język jednak został przesunięty na Ciemną Stronę.

  30. otaki
    November 21st, 2012 at 07:57 | #30

    a może Mumio robi sobie jaja? widziałem wynurzenia Basińskiego na youtube i wyglądały bardzo kabaretowo

  31. November 21st, 2012 at 11:38 | #31

    otaki :

    a może Mumio robi sobie jaja? widziałem wynurzenia Basińskiego na youtube i wyglądały bardzo kabaretowo

    Jaki piękny byłby wtedy świat!

    http://gosc.pl/files/11/10/19/038811_01_GN42_34.jpg

  32. Yaca
    November 21st, 2012 at 12:24 | #32

    bart :

    Jaki piękny byłby wtedy świat!
    http://gosc.pl/files/11/10/19/038811_01_GN42_34.jpg

    Smuteczek. Niektóre ich skecze były zabawne, a teraz już nie będą mnie śmieszyć. Mój świat umiera po kawałku… :)

  33. kotek.filemon
    November 21st, 2012 at 12:33 | #33

    Wtem w diecezji kieleckiej:

    http://www.fakt.pl/Egzorcysta-ksiadz-Michal-Olszewski-SCJ-opowiada-o-dramatycznej-akcji-ratowania-17-latki-od-demonow,artykuly,188747,1.html

    Ile demonów wylazłoby z Barta, gdyby ksiądz Michał Olszewski wziął go w roboty? Bo ja bez kozery powiem pińcet.

  34. czescjacek
    November 21st, 2012 at 19:39 | #34

    telemach :

    nieoprotestowane przez nikogo wpierdalanie literek śp. przed dane osobowe ateisty

    To gorsze niż mówienie “dzień dobry” komuś, komu się źle życzy!

  35. November 21st, 2012 at 20:57 | #35

    Jak widać Kościół idzie w gadżety – ostatnio u mnie reklamowali stópki nienarodzonych dzieci – ksiądz reklamujący twierdził, że dwutygodniowych (które nie mają nóg), tutaj http://www.dlazycia.info/ twierdzą, że dziesięciotygodniowych (które, sądząc z Google Grafika, nie mają tak dobrze wykształconych palców jak chciałby tego designer). Jak dla mnie ten pomysł jest trochę creepy…

  36. November 22nd, 2012 at 07:57 | #36

    czescjacek :

    To gorsze niż mówienie “dzień dobry” komuś, komu się źle życzy!

    Zanim sięgniesz po swojego ulubionego troll-hitlera, może rozważ zestawienie śp. (katonormatyw) z zawłaszczaniem przez heteronormę, bo bardziej o to chodzi, a nie o podszycie uprzejmości hipokryzją.

  37. November 22nd, 2012 at 11:27 | #37

    Maciek :

    Jak dla mnie ten pomysł jest trochę creepy…

    Poczekaj, aż zobaczysz księdza-pomysłodawcę akcji sprzedawania małych Jasiów, jak siedzi za stołem, a na tym stole z wielkiego foliowego wora wysypują się setki małych plastikowych płodów.

  38. kotek.filemon
    November 22nd, 2012 at 15:16 | #39

    Maciek :

    Jak widać Kościół idzie w gadżety – ostatnio u mnie reklamowali stópki nienarodzonych dzieci – ksiądz reklamujący twierdził, że dwutygodniowych (które nie mają nóg), tutaj http://www.dlazycia.info/ twierdzą, że dziesięciotygodniowych

    Ale przecież that meme is so ’00s, man. Jeszcze we Wpół do Czwartej RP poseł Wojciech “Stópka” Wierzejski nosił takie stópki zamiast spinki do krawata.

  39. Skan
    November 22nd, 2012 at 15:24 | #40

    bart :

    Zresztą co ja będę:

    Za dużo czasu spędzam w Internecie: http://i.imgur.com/dV2lp.jpg

    (template jak komuś też się nudzi http://i.imgur.com/Oe15o.png)

  40. Vibov
    November 22nd, 2012 at 18:17 | #41

    “informacje, że młodym Żydom wpaja się nienawiść do chrześcijan” – to oczywiście zbyt ogólne ujęcie sprawy, ale nie wiem, czy właśnie w takiej formie widnieje na tej stronie.

    Bezpodstawne nie jest, jeśli wziąć pod uwagę choćby np. to, o czym w wywiadzie dla “Rzepy”, mówiąc o Marszach Żywych, wspominał prof. M. Zimmermann (“pewien czas temu w instrukcjach dla młodzieży [izraelskiej] odwiedzającej Polskę można było znaleźć choćby taki passus: “Wszędzie będziemy otoczeni przez Polaków. Będziemy nienawidzić ich z powodu udziału w zbrodniach”). Jest to, w moim odbiorze, pewna forma wzbudzania, czy też podsycania nienawiści.

    “sąsiadujące z karykaturą Obamy jako towarzysza Mao”

    Świństwo, potworność :)

    Karykatura jest przecież ze swej natury złośliwością i groteskowym wyolbrzymieniem. To jest przekaz hiperboliczny, nie odzwierciedla niczyich poglądów w skali 1:1.
    “Newsweek” walnął na okładkę karykaturę Kaczyńskiego jako psychopaty Jokera… magazyn “Fortune” miał projekt okładki, która na towarzysza Mao ucharakteryzowała Steve’a Jobsa: http://behance.vo.llnwd.net/profiles2/118838/projects/5553988/fa3c69b66c84f00ca61175b0b7a2b783.png

    Tym bardziej nie rozumiem tej gryzącej ironii, z którą punktujesz, że np. “można przeczytać wywiady z Tekielim o wróżkach”. I co z tego? Co konkretnie jest w tych “wywiadach”; najwyraźniej – wielu? Wróżki itp. bzdury nagle stały się spoko, na złość Tekielemu? :) Piszesz dla ludzi, którzy raczej na tę stronę nie zaglądają i nie zajrzą (mi też się nie chce), więc nie zawadziłby jakiś konkret, cytat

    “Tylko nielicznym się ulewa. Dariusz Basiński z kabaretu Mumio przypomina, że słowo „Jezus” przegania wszelkie demony i oświadcza, że nie chce „rzeczywistości, która eliminuje Jezusa””

    I to jest to “ulanie się”? :) Rzeczywiście, stwierdzenie ekstremalne niczym herbatka u cioci

    “Chciałem skończyć jakimś mocnym akcentem, na przykład dramatycznym pytaniem do katocelebrytów, czy na pewno chcą swoimi twarzami firmować tak nienawistny przekaz.”

    No faktycznie zgroza :)

    Ludzie opanujcie ten wytrzeszcz i hiperwentylację, bo jeśli jakieś “nie chcę rzeczywistości, która eliminuje Jezusa” poraża aż tak, że prowokuje do stawiania “dramatycznych pytań”, to świadczy o nadpobudliwości większej, niż u tych wszystkich tropicieli sekt i Szatana

    Co jest szokującego czy nienawistnego w tezach, że “Nergal bluźni” albo “relatywizm światopoglądowy prowadzi do nihilizmu”? Poglądy jak poglądy – można się zgadzać lub nie…

    Można takie ich ujęcie uważać za prostackie uproszczenia, ale nie widzę powodu, dla których nie miałyby być traktowane jako tezy równoprawne z wszelkimi innymi, nad czym tak bolejesz.

    “Ot, zwyczajne prawicowe poglądy.”

    To też manipulacja.

    Poglądy narodowo-katolickie (przeważnie podawane w jednym i tym samym histeryczno-apokaliptycznym tonie, który chyba drażni nie mniej niż same poglądy) nie są dla polskiej prawicy typowe ani przeważające, co łatwo stwierdzić, badając chociażby zasięg mediów o tym odcieniu – jak Radio Maryja, słuchane przez półtora procent, z czego jedna trzecia i tak grzecznie zagłosowała na “Władysława” Komorowskiego (wg CBOS).

  41. November 22nd, 2012 at 18:27 | #42

    Ej, Vibov, ale o ciul Ci chodzi?

  42. November 22nd, 2012 at 19:34 | #43

    @ bart:
    Nice ;) Gdzieś w Chinach jest pewnie fabryka, gdzie chińskie dzieci robią takich Jasiów całe tony…

  43. vauban
    November 22nd, 2012 at 21:52 | #44

    Vibov :

    stwierdzenie ekstremalne niczym herbatka u cioci

    Masz chyba nieco nawiedzoną ciocię.
    Vibov :

    Poglądy narodowo-katolickie (przeważnie podawane w jednym i tym samym histeryczno-apokaliptycznym tonie, który chyba drażni nie mniej niż same poglądy) nie są dla polskiej prawicy typowe ani przeważające

    Czyli prawicowe poglądy nie są typowe dla prawicy. Posłuchaj: zdefiniuj tę swoją prawicę, dobrze się domyślam że korwin + neopoganizm?

  44. Gammon No.82
    November 22nd, 2012 at 22:51 | #45

    Vibov :

    Karykatura jest przecież ze swej natury złośliwością i groteskowym wyolbrzymieniem. To jest przekaz hiperboliczny, nie odzwierciedla niczyich poglądów w skali 1:1.
    “Newsweek” walnął na okładkę karykaturę Kaczyńskiego jako psychopaty Jokera…

    Karykatura to by była, gdyby odwrotnie.

  45. November 23rd, 2012 at 10:50 | #46

    @ Vibov:

    No i właśnie o tym jest ta notka. Że prawica przestaje się dziwić, że na chrześcijańskim portalu jeśli już pojawia się news z Izraela, to jest on o (rzekomym czy nie) wpajaniu Żydom nienawiści do Polaków. Że Tekieli, człowiek, który w każdym altmedzie widzi Szatana, staje się nagle mainstreamowym katolikiem. Że popularni kabareciarze biorą udział w akcji stowarzyszenia słynącego ze swojej skrajnej homofobii i propagującego opowieści Camerona i innych pseudonaukowców o gejach umierających młodo i bawiących się kałem w łóżku. Tak jak zwykli prawicowo nastawieni obywatele maszerują, radośnie machając flagami Polski, w marszu organizowanym przez faszystowskie ugrupowania.

    Ty się takim rzeczom najwyraźniej nie dziwisz. No i o tym właśnie jest ta notka ;)

  46. RobertP
    November 23rd, 2012 at 11:00 | #47

    Vibov :

    Co jest szokującego czy nienawistnego w tezach, że “Nergal bluźni” albo

    Nic, ale w chwili gdy angażuje się w to prokuratura, sądy wszystkich instancji a na końcu Sąd Najwyższy to już (przynajmniej w XXI w Europie) wywołuje niezłe ździwko. Skoro Komisja Europejska (KE) oświadczyła, że „oskarżenie zespołu muzycznego o obrazę uczuć religijnych jest niezgodne z wartościami Unii Europejskiej” to wiedz, że coś się dzieje.

  47. November 23rd, 2012 at 11:17 | #48

    Książe Rozumu – De Barcie! Pisz długo i pisz często, to może coś dotrze do umysłów Rodaków. Może przedrze się przez mgły smoleńskie, przez futra lemingów i pierze pisklaków, przez zakute niby pancerna brzoza łby Polaków…

    Powodzenia

  48. dink
    November 23rd, 2012 at 12:01 | #49

    bart :

    otaki :
    a może Mumio robi sobie jaja? widziałem wynurzenia Basińskiego na youtube i wyglądały bardzo kabaretowo

    Jaki piękny byłby wtedy świat!
    http://gosc.pl/files/11/10/19/038811_01_GN42_34.jpg

    a może, just może Basiński tak bardzo się zakochał, że był gotów udawać byleby ją zdobyć? been there done that…

  49. November 23rd, 2012 at 12:10 | #50

    dink :

    a może, just może Basiński tak bardzo się zakochał, że był gotów udawać byleby ją zdobyć?

    Jesteście obaj w fazie zaprzeczenia. Przed wami jeszcze złość, targowanie się, depresja i na końcu akceptacja.

  50. RobertP
    November 23rd, 2012 at 19:25 | #51

    Dziś w TokFM był medyczny-altmed. Wywiad z autorem – lekarzem promującym książkę http://www.profit24.pl/Spowiedz-z-butelki,product667644.html
    Pan doktor zamienił uzależnienie od alkoholu, na lekomanię potężnymi dawkami środka http://pl.wikipedia.org/wiki/Baklofen.
    Rety, jakbym słuchał gościa który rzucił kokainę na rzecz amfetaminy. Rozumiem, że po leku może prowadzić itd. ale jego zachwyty były przerażające.

  51. janekr
    November 23rd, 2012 at 20:25 | #52

    “Dziś w TokFM był medyczny-altmed.”

    A przed chwilą (tzn. ok.19.30) wywiad z jasnowidzem, który proponował na poczekaniu przepowiadanie przyszłości (specjalność zgony, smutne, ale prawdziwe)
    I obrabiali wójta jakiejś wioski, którą zaproponował redaktor.

  52. marcello_minestrone
    November 23rd, 2012 at 22:49 | #53

    @RobertP, a jakie dawki baklofenu sobie ordynował i jak długo?

  53. Vibov
    November 24th, 2012 at 10:03 | #54

    @Bart

    No i właśnie o tym jest ta notka. Że prawica przestaje się dziwić, że na chrześcijańskim portalu jeśli już pojawia się news z Izraela, to jest on o (rzekomym czy nie) wpajaniu Żydom nienawiści do Polaków.

    Czyli sugerujesz, że problem nie w samym napisaniu o tym, ale w doborze niusów.
    Jednak pamiętajmy, że to jest stowarzyszenie chrześcijańskie, a nie serwis informacyjny o szerokiej formule jak Wirtualna Polska. Stąd też skupia uwagę na losach chrześcijan, a nie na wszelkich wydarzeniach w ogóle.
    Czemu na każdą przykrą (dla chrześcijan) wiadomość z Izraela nie przypada pięć optymistycznych?
    Otóż może dlatego, że jest to kraj, w którym np. poseł może podrzeć Nowy Testament w Knesecie (nazywając go m.in. “obrzydliwą książką” i “śmieciem historii”), nie ponosząc za to żadnych konsekwencji; i mam na myśli nie kryminalne, ale symboliczne, polityczne, medialne, towarzyskie itp.

    Ciekawi mnie, jak ty byś podsumował tzw. kondycję polskiego życia publicznego, gdyby było tak, że w Sejmie zasiada jakiś Bubel czy Tejkowski i na trybunie drze Talmud, wrzeszcząc że to śmieć, a Komisja Etyki Poselskiej wzrusza nad tym ramionami?

    A zresztą i tak przesadzasz, twierdząc, że publikuje się tam wyłącznie takie niusy.

    Wyszukałem na tej stronie “Izrael”. Na 20 pierwszych rezultatów nieprzyjemności, których doświadczają tam chrześcijanie, dotyczą raptem trzy. Oprócz tego który wspomniałeś, jeden jest o wandalizmie (antychrzescijańskie hasła mazane na ścianach świątyni baptystów, greckiej cerkwi), a drugi to tylko follow-up do niego (że kustosz Ziemi Świętej prosi prezydenta, czy nie dałoby się czegoś z tym fantem zrobić).

    Równolegle z nimi można przeczytać “Izrael ostrzelany z terytorium Libanu” (i nie, autor nie przyklaskuje Arabom), “Izrael osaczany, islamizacja Bliskiego Wschodu staje się faktem” (taki alarmistyczny tytuł u takich zajadłych żydożerców?? Wprost nie do wiary!) czy “Izrael: chrześcijanie mieszkają głównie w miastach”.

    “Jeśli już zastosujemy urynoterapię, to wysypka przechodzi” – i wskazujesz na przypadek, w którym faktycznie przeszła; prawda? ;)

    W pozostałych doniesieniach Izrael albo nie gra głównej roli, albo dotyczą one wydarzeń politycznych na tle obyczajowym, np. autorowi nie podoba się że jakiegoś profesora wyrzucili tam z katedry za tzw. homofobię. Politycznie poprawnych te utyskiwania muszą drażnić, ale też doprawdy trudno uznać je za wyraz niechęci do Żydów czy Izraela jako takiego.

    Sądze, że jeśli my nie chcemy, aby w Izraelu pisano o naszym kraju, że tu się za Żydami bardzo nie przepada, to przede wszystkim powinniśmy starać się, żeby jakiemuś prostakowi, który swoje zapatrywania wyraża za pomocą publicznego podtarcia się Talmudem, nie udawało się uzyskać mandatu poselskiego, powinniśmy unikać mazania na synagogach swastyk ani powieszonych Gwiazd Dawida, a nawet wypadałoby nie próbować ich podpalać (jak syjoniści w Izraelu niedawno – klasztor trapistów w Latrun) itd.

    Powstrzymanie się od takich kroków byłoby jednak kluczowe, a dopiero w dalszym rzędzie moglibyśmy ewentualnie wkurzać się czy “dziwić”, że jakiś serwis izraelski śmie pisać o nas w jednoznacznie negatywnej tonacji.
    Tym bardziej gdyby w rzeczywistości nie była aż taka monotonnie jednoznaczna.

    Że Tekieli, człowiek, który w każdym altmedzie widzi Szatana, staje się nagle mainstreamowym katolikiem.

    Ależ facet jest ewidentnie nawiedzony (jak to neofita; pamiętam te happeningi, że zrobił fotografię Ducha św. itp.), tyle że nie wydaje mi się, żeby był “mainstreamowy”, jak twierdzisz.

    @RobertP

    Co jest szokującego czy nienawistnego w tezach, że “Nergal bluźni”

    Nic, ale w chwili gdy angażuje się w to prokuratura, sądy wszystkich instancji a na końcu Sąd Najwyższy to już (przynajmniej w XXI w Europie) wywołuje niezłe ździwko. Skoro Komisja Europejska (KE) oświadczyła, że „oskarżenie zespołu muzycznego o obrazę uczuć religijnych jest niezgodne z wartościami Unii Europejskiej” to wiedz, że coś się dzieje.”

    Zgadzam się w tym sensie że jestem za wolnością słowa, ale po pierwsze, pretensje należy tu mieć do prokuratury (chyba, że to Stowarzyszenie Piotra Skargi pociąga tam za sznurki, w co jakby wątpię), po drugie w Polsce skazywano też np. katolickiego autora wystawy antyaborcyjnej (bodajże z paragrafu o nieprzyzwoitych treściach) czy konserwatystę Legutkę (za to, że wrocławskich licealistów od afery z krzyżem nazwał “rozwydrzonymi smarkaczami”), a więc ludzie z drugiej strony barykady obrywają tak samo i nie cieszą się szczególnymi względami. Tak jak i ci sytuujący się poza przestrzenią tego sporu, np. bloger od Antykomora, którego odwiedziło ABW (to już KE zdaje się zapomniała uznać za “niezgodne z wartościami Unii Europejskiej” :)).

    Jeżeli zatem spojrzeć szerzej, zamiast wyskubać kilka przykładów dobranych pod tezę, to widać w Polsce problem z wolnością słowa w ogóle, który nie ogranicza się do jednej wybranej opcji czy antyopcji.

  54. Rusek
    November 24th, 2012 at 16:12 | #55

    za dugie

  55. marcello_minestrone
    November 24th, 2012 at 16:29 | #56

    @vibov
    Postaraj się streścić myśl zawartą w poprzedniej wypowiedzi, o ile taka jest tam zawarta, do, powiedzmy pięciu zdań.

  56. Vibov
    November 24th, 2012 at 17:57 | #57

    Jest to raptem dwadzieścia zdań – w epoce tweetów i esemesów, w której 60% Polaków nie sięga po ani jedną książkę rocznie, uchodzi to za sążnisty elaborat :)

    Żadna myśl nie jest tam zawarta, więc można sobie z ulgą odpuścić zderzenie z takim bezmiarem tekstu

  57. marcello_minestrone
    November 24th, 2012 at 18:19 | #58

    Vibov :

    Żadna myśl nie jest tam zawarta, więc można sobie z ulgą odpuścić zderzenie z takim bezmiarem tekstu

    Tak myślałem, ale dziękuje za potwierdzenie

  58. RobertP
    November 24th, 2012 at 20:16 | #59

    Vibov :

    Zgadzam się w tym sensie że jestem za wolnością słowa, …. po drugie w Polsce skazywano ……..czy konserwatystę Legutkę (za to, że wrocławskich licealistów od afery z krzyżem nazwał “rozwydrzonymi smarkaczami”), a więc ludzie z drugiej strony barykady obrywają tak samo i nie cieszą się szczególnymi względami.

    No właśnie, w tym problem, że dla Ciebie obrażanie Zeusa czy Jezusa to taki sam przypadek, jak obrażanie istniejących i czujących ludzi, którzy czują się tym dotknięci.
    Nie widzisz też ogromnej różnicy między sprawą cywilną (Legutko) a karną (Nergal, Doda, Nieznalska). Jednym słowem usiłujesz dostrzec podobieństwa, tam gdzie ich wcale nie ma.

  59. November 24th, 2012 at 20:23 | #60

    Vibov :

    Jest to raptem dwadzieścia zdań – w epoce tweetów i esemesów, w której 60% Polaków nie sięga po ani jedną książkę rocznie, uchodzi to za sążnisty elaborat :)
    Żadna myśl nie jest tam zawarta, więc można sobie z ulgą odpuścić zderzenie z takim bezmiarem tekstu

    Mijasz się (chyba na pewno) z istotą zarzutu. Na pierwszej stronie “Czarodziejskiej góry” są dwa zadania i wypełniają ją po brzegi. I bardzo dobrze. U Ciebie w komentarzu pod blogowym wpisem jest ich dwadzieścia. Obfitych. Bardzo niedobrze. Twój błąd nie polega na tym, że piszesz zbyt dużo zbyt długich zdań, lecz że piszesz je nie w tym miejscu co trzeba rozmijając się z konwencją, charakterem medium i oczekiwaniami odbiorcy. Wierz mi: Bracia Karamazow wysłani SMSem przestają być arcydziełem.

  60. November 25th, 2012 at 19:44 | #61

    Niedobrze mi. Obrzydzeniem mnie ogarnia ta cała instytucja. Mam nadzieję, że niedługo będzie na inny temat, bo KK nie zasługuje moim zdaniem na taką uwagę :-)

  61. bantus
    November 25th, 2012 at 20:37 | #62

    Miałem już pytać czy była jakaś impreza pożegnalna bloga, a tu proszę.

    Mimo całego mojego hejtu, trochę im współczuję, to smutni ludzie.
    @rant
    Jejku strollowali sami siebie?
    Adam Gliniany :

    nie wierzę nie tylko w tekst na boku breloczka

    Zapewne z tyłu breloczka jest Jezus Chytrus robiący facepalma.
    vauban :

    za bardzo nienawidzą bliźnich swoich

    Stawiałbym jednak, że najbardziej nienawidzą sami siebie.

    @celebryci
    A czy większość z nich nie należy czasem do tej samej organizacji: neokatechumenat?

  62. invinoveritas
    November 25th, 2012 at 21:07 | #63

    fronesis :

    @bart
    bęc: konkurencja na scenie światopoglądowej polega na tym, że gości od Intronizacji Jezusa na Króla Polski zwalcza frakcja od Intronizacji Serca Jezusa na Króla Polski (i to wszystko w Sejmie).

    A wszystkich tłuką biskupi: “Nie trzeba Chrystusa ogłaszać królem, wprowadzać Go na tron; Bóg Ojciec wywyższył Go ponad wszystko”
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12912357,Biskupi__Nie_trzeba_Chrystusa_oglaszac_krolem.html

  63. vauban
    November 25th, 2012 at 22:09 | #64

    @ invinoveritas:
    I oni tak na serio, chociaż nie wiadomo, czy na trzeźwo.

  64. urbane.abuse
    November 26th, 2012 at 13:26 | #65

    bantus :

    A czy większość z nich nie należy czasem do tej samej organizacji: neokatechumenat

    Neokatechumenat ichneumonów (pogromców bezbożnych gadzin).

  65. frontbrzozowa
    November 27th, 2012 at 11:15 | #66

    @ janekr:

    chyba nie słuchałeś uważnie – to był PTOK, program w którym młodzieńcy z Pyta.pl raczą Polaków swoim poczuciem humoru

  66. bantus
    November 27th, 2012 at 18:32 | #67

    @bart
    A przy okazji nawiązania do starych notek, chcę oficjalnie podziękować za ISIS. Panopticon to jedna z tych rzeczy do których regularnie wracam mrucząc pod nosem mantrę ow-som.

  67. antymat
    November 28th, 2012 at 07:46 | #68

    Tak się zastanawiam – nikt nie zauważył takiej drobnej niezręczności całego tego listu – “nie wstydzę się Jezusa”. OK, jakby to tak trochę przerobić? “Nie wstydzę się być brunetem”. Brzmi – jak dla mnie – idiotycznie – no bo niby co miałoby być wstydliwego w byciu brunetem? Analogicznie – co wstydliwego widzieli autorzy tego listu w Jezusie?

  68. janekr
    November 28th, 2012 at 08:40 | #69

    frontbrzozowa :

    @ janekr:
    chyba nie słuchałeś uważnie – to był PTOK, program w którym młodzieńcy z Pyta.pl raczą Polaków swoim poczuciem humoru

    O 19.30? Oni chyba są wcześniej?

  69. Zła Macocha
    November 29th, 2012 at 12:56 | #70

    A pana Niewstdzęsiejezusa Skoczylasa pamiętam z pradawnych czasów, kiedy pracowałam w knajpie- podówczas nie wstydził się próbować złapać mnie za cyca, a ja nie wstydziłam się trzasnąć go po obleśnej mordzie. Good times, good times.
    A tu kilka ciekawych gadżetów: różaniec płodowy http://www.rosaryoftheunborn.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=107&idcategory=71
    naszyjnik płodowy http://www.etsy.com/listing/61028658/fetus-in-a-jar-necklace
    i ciekawe monetki do stroju do bellydance http://www.ebay.com/itm/FREE-SHIP-80pcs-Tibet-Silver-Coin-Charms-25mm-LP0593-/190758696543?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6a1ab65f

  70. marcello_minestrone
    November 29th, 2012 at 15:41 | #71

    @ Zła macocha
    Nie bardzo rozumiem – czy takie różańce robi się z nienarodzonych dzieci czy też przewidziane są do założenia dziecku nienarodzonemu przez implantację do macicy.

  71. Zła Macocha
    November 29th, 2012 at 16:16 | #72

    W każdym koraliku jest malutki płodzik, więc to pierwsze.

  72. November 29th, 2012 at 21:00 | #73

    Zła Macocha :

    A tu kilka ciekawych gadżetów: różaniec płodowy http://www.rosaryoftheunborn.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=107&idcategory=71
    naszyjnik płodowy http://www.etsy.com/listing/61028658/fetus-in-a-jar-necklace

    KLIKAĆ W LINKI KOMCIONAUTÓW.

    “I feel like I have to add that this is NOT a real human fetus, I’ve got some questions about that”.

  73. frontbrzozowa
    November 30th, 2012 at 15:39 | #74

    @ janekr:

    Słuchałem tego programu z odtworzenia (oj głupi ja, głupi) i zapamiętałem rozmowę z wójtem – na pewno PTOK.

  74. bantus
    November 30th, 2012 at 19:43 | #75

    Zła Macocha :

    W każdym koraliku jest malutki płodzik, więc to pierwsze.

    Polska wersja to byłyby pewnie embriony zatopione w bursztynie.

  75. Zła Macocha
    November 30th, 2012 at 22:08 | #76

    @bantus- oj chyba Ci ten pomysł ukradnę.

  76. November 30th, 2012 at 22:22 | #77

    bantus :

    Zła Macocha :
    W każdym koraliku jest malutki płodzik, więc to pierwsze.

    Polska wersja to byłyby pewnie embriony zatopione w bursztynie.

    polską wersją byłyby embriony frasobliwe pod smoleńską brzozą. Ale można by było zrobić też wersję szopenowską z wierzbą o ile zachowałoby się jakieś ideologiczne artefakty, np. każdy zarodek miałby wpiętą w klapę podobiznę Antoniego Macierewicza.

  77. marcello_minestrone
    November 30th, 2012 at 23:59 | #78

    bantus :
    Polska wersja to byłyby pewnie embriony zatopione w bursztynie.

    Ważne żeby miały świadectwo autentyczności wystawione przez biskupa

  78. bantus
    December 1st, 2012 at 12:09 | #79
  79. Zła Macocha
    December 1st, 2012 at 15:04 | #80

    Na tej stronie jest więcej takich “kwiatków”. Niby w założeniu strona miała być pomocna dla rodziców po stracie dziecka, ale tak naprawdę w dużym procencie to kolekcja historii osób zaburzonych, posypujących sobie psychikę siarką i kwasem po stracie np 6cio tygodniowej ciąży. A antyszczepionkowcy też fajni :) są już chyba wszędzie.

  80. MaX_Q
    December 2nd, 2012 at 17:24 | #81

    Nie wiem skąd Ty takie pomysły bierzesz. Ja jestem katolikiem, obraża mnie ten artykuł, bo zrównuje mnie jako katolika z jakimiś terrorystami czy psycholami albo zarzucają nam nienawiść do dzieci i szczęścia rodziny, co jest kłamstwem a przede wszystkim nonsensem. Ale nie mam zamiaru iść i rozwalać czegokolwiek i gadać, że Bóg mi na to pozwala, bo to nieprawda. Ale katolika można wyśmiać przecież, nie? W jakiegoś Boga i w aniołków wierzą, śmieszni, nie? Jeszcze się zdziwisz.

  81. Skan
    December 2nd, 2012 at 18:03 | #82

    MaX_Q

    Jeszcze się zdziwisz.

    Zabrzmiało jak pasywno-agresywna groźba.

    A ostatni i tak się będą śmiali mormoni.

  82. December 4th, 2012 at 11:26 | #83
  83. RobertP
    December 4th, 2012 at 12:45 | #84

    @ Misiael:
    Tak, to 2006 rok. A ja gdzieś czytałem o tym i wcześniej. Alergiczne potomstwo, czytanie składu i sprawdzanie w google – to może Cię zaprowadzić w najdziwniejsze rejony.

  84. romgier
    December 7th, 2012 at 00:15 | #85

    Osobiście nie mam nic przeciwko okazjonalnej sojowej przekąsce.

  85. susanna pas-vraiment
    December 7th, 2012 at 18:58 | #86

    A geje siedzą i popijają tą mdłą soję krwią.

  86. December 8th, 2012 at 09:03 | #87

    susanna pas-vraiment :

    A geje siedzą i popijają tą mdłą soję krwią.

    Robią macę z krwi dobrych chrześcijan.

  87. invinoveritas
    December 10th, 2012 at 23:03 | #88

    Kuźwa, chciałem ich tylko na święty breloczek naciągnąć a oni zaczęli mi rozkazy przysyłać:

    “1. WYŚLIJ PILNIE PONIŻSZY PROTEST NA ADRES:

    Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
    ul. Jazdów 2, 00-467 Warszawa
    Dyrektor Fabio Cavallucci
    tel. +48 22 628 76 83, fax: +48 22 628 95 50
    e-mail:csw@csw.art.pl

    Biuro Prasowe Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
    Zofia Chojnacka
    tel./faks +48 22 625 05 22
    tel. +48 22 628 12 71-73 wew. 125
    e-mail: biuroprasowe@csw.art.pl

    2. WYŚLIJ DO WIADOMOŚCI:

    Kuria Diecezji Warszawsko-Praskiej
    e-mail: kuria@wpraga.opoka.org.pl
    Kuria Metropolitalna Warszawska
    e-mail: sekretariat@mkw.pl
    sekretariat-abp@mkw.pl
    matteo@mkw.pl

    Burmistrz Dzielnicy Śródmieście
    Wojciech Bartelski
    e-mail: sekretariat@srodmiescie.warszawa.pl

    Przewodnicząca Rady Dzielnicy Śródmieście
    Agnieszka Gierzyńska-Kierwińska
    e-mail: agierzynska@gmail.com

    Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy Śródmieście
    Piotr Kazimierczak
    e-mail: piotr.kazimierczak@srodmiescie.warszawa.plMinisterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

    rzecznik@mkidn.gov.pl
    minister@mkidn.gov.pl
    Radio Warszawa
    sekretariat@radiowarszawa.com.pl

    PRZEŚLIJ TĘ WIADOMOŚĆ SWOIM ZNAJOMYM!

    3. TREŚĆ PROTESTU DO DYREKTORA CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ

    Szanowny Pan Fabio Cavallucci
    Dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
    Szanowny Panie Dyrektorze,

    Ze zdumieniem przyjąłem informację o tym, że jako Dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie zezwolił Pan na prezentację wystawy Maurizio Cattelana pt. “Amen”.
    Twórczość tego włoskiego pseudoartysty ma często charakter obrazoburczy Pragnę przypomnieć, że w Polsce rzeźbiarz ten okrył się złą sławą już w 2000 roku. Wtedy to w warszawskiej Zachęcie została wystawiona oburzająca rzeźba “La nona ora”, przedstawiająca Papieża Jana Pawła II przygniecionego meteorytem.

    Tym razem jednak, w podległej Panu placówce pseudoartysta Cattelan idzie o krok dalej w atakowaniu katolicyzmu. Najbardziej skandalicznym z eksponatów wystawy “Amen” jest leżący koń z wbitą w ciało tabliczką z napisem INRI. Skrót ten pochodzi od liter, które zostały umieszczone na krzyżu, na którym skonał Jezus Chrystus (łac. Jezus Nazarejczyk Król Żydowski).

    Podany przykład jest jawnym i publicznym bluźnierstwem, na które żaden chrześcijanin oraz człowiek dobrej woli nie może się godzić. W dodatku zdumiewa to, że wystawa ma trwać aż do 24 lutego 2013 roku, co nadaje temu bluźnierstwu charakter długotrwały.

    Apeluję do Pana Dyrektora, jako syna chrześcijańskiej Italii, o usunięcie wystawy z wszystkich podległych Panu placówek.

    Z poważaniem,
    (podpis)

    Więcej informacji na portalu PCh24.pl.”

  88. Julia
    December 17th, 2012 at 11:44 | #89

    @Misiael

    W ogóle z tymi fitoestrogenami jest ciekawa sprawa, bo ludzie powszechnie bardzo dziwnie rozumieją działanie hormonów. Częste jest to u osób które chcą się ukobiecać przy pomocy fitoestrogenów z soi, lnu itp. – ogólnie, to ich działanie jest słabe, ale łączą się z receptorami estrogenowymi zamiast naturalnego estrogenu, zapychając je, dzięki czemu naturalny estrogen jest częściowo zastępowany kilkadziesiąt razy słąbszą substancją. Więc efektem spożywania dużej ilości soi jest raczej hamowanie wpływu naturalnego estrogenu na organizm. :)

    Poza tym dziwne, że są tam jakieś nowe komentarze – czyżby trolling?

  89. modrywombat
    December 20th, 2012 at 19:11 | #90

    Strona umarła?…

  90. PPB
    December 21st, 2012 at 16:57 | #91

    Koniec świata ją dopadł.

  91. rzecznik
    January 4th, 2013 at 12:27 | #92

    Bart – prof. Majewska znowu atakuje – http://dakowski.pl//index.php?option=com_content&task=view&id=8121&Itemid=53

    A myślałam, że już odrobinę ludzie zmądrzeli, ale nie. Powyższy link dostałam w płatnym (ciężko) newsletterze od portalu farmaceutycznego Pharma.info.pl. Żal…

  92. January 4th, 2013 at 12:32 | #93

    Czy tylko mnie fascynuje, że prof. Majewska zdecydowała komunikować się ze światem za pośrednictwem domowej strony kreacjonisty?

    Czytałem te tajne przecieki. Antyszczepionkowcy podniecają się, że “w samej malusienieńkiej Belgii zmarło 22 niemowląt”, nie zauważając, że nie w Belgii, tylko na całym świecie i że nie są to zgony, których przyczyną było szczepienie, ale raporty o korelacji czasowej.

  93. rzecznik
    January 4th, 2013 at 12:34 | #94

    Ach. Autyzm jest chroniczną postacią zapalenia mózgu. (z tekstu linkowanego wyżej)
    I wszystko jasne.

  94. rzecznik
    January 4th, 2013 at 12:41 | #95

    Mniej więcej znam teorie prof. Majewskiej i kanały w jakich promuje ona swoje poglądy i badania (wciąż jakoś niedokończone). Poraziło mnie, że cytuje ją fachowa, branżowa wysokopłatna publikacja. Bulimy 3 koła na rok, żeby czytywać newsletter pharma.info.pl. Tego się nie spodziewałam.

  95. wojt.ek
    January 5th, 2013 at 00:57 | #96

    Na salonie napisali że umarł red. Paliwoda, pamiętam jego skandaliczne wypowiedzi i dla mnie była to 4RP dziennikarstwa, ale niech mu ziemia lekką będzie.

  96. wojt.ek
    January 5th, 2013 at 01:02 | #97

    @ Julia:nadmiar fitoestrogenów u wege-kobiet w ciąży skutkuje spodziectwem u potomstwa.

  97. Katon Najmłodszy
    January 5th, 2013 at 15:46 | #98

    A wy, ateiści, tylko o Panu Bogu, w którego nie wierzycie i o Kościele katolickim, do którego nie chodzicie…. Strasznie śmieszni w tym wszystkim jesteście ;)

  98. January 5th, 2013 at 16:02 | #99

    Przysięgam, że gdybyście wy, wojujący katolicy, przestali się wpieprzać swoimi utytłanymi buciorami w nasze życie, złego słowa byście ode mnie nie usłyszeli. Co oczywiście nigdy nie nastąpi, bo włażenie buciorami w cudze łóżka i macice najwyraźniej leży w waszej naturze. Strasznie straszni w tym wszystkim jesteście :(

  99. January 5th, 2013 at 16:13 | #100

    Wolę być śmieszny niż agresywny, podły, mściwy i przekonany o posiadaniu świętej racji.

Comment pages
1 2 3817
  1. No trackbacks yet.

Optionally add an image (JPEG only)